Airmata Terakhir

Airmata Terakhir
"Hidupkan hati dengan ilmu...........Suburkan iman dengan amal"

Tuesday, July 5, 2011

Bukan Niatku

Salam dihulur dari kejauhan mata memulakan sebuah persahabatan antara aku dan dia. Dia begitu dingin untuk menyatakan hasrat di hatinya kerana perpisahan yang lalu cukup melukakan dan mengguriskan. Pemergian bekas isterinya itu membuatkan dia menjadi semakin sensitif dan kuat merajuk serta cemburu. Aku cuba berkawan dengannya tanpa banyak soal kerana ku tahu masa akan menentukan segalanya. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Ku cuba yakini diri untuk teruskan sebarang persahabatan baru kerana ku tahu dengan cara itu sahaja dapat buat aku lupakan kisah  duka yang lalu.


            "Jah!....Jah!....." panggil ibu dari ruang makan mengejutkan aku dari lamunan pada senja itu. "yer mak, ada apa?" tanyaku dengan nada yang cukup lembut sebagai seorang anak mithali. " Tiada apa-apa" bersahaja ibu menjawab. Aku tertanya-tanya tujuan ibu memanggil aku, tapi masih tidak mendapat jawapannya sehinggalah malam sudah larut dan pekat. Akhirnya aku ketiduran kerana kepenatan sepanjang hari.


Sambungan....

No comments:

Post a Comment